«جئو» راهکار ارتباطی هوشمند مخاطبان با زمزم عملیاتی شد

تجربه جدید زمزم در دنیای هوش مصنوعی

شرکت زمزم ایران در اقدامی نوآورانه، سیستم بهینه سازی برای هوش مصنوعی (GEO) را در وبسایت رسمی خود راه‌اندازی کرد. زمزم با راه‌اندازی راهکارهای هوش مصنوعی و پیشگامی در بهینه‌سازی وبسایت خود برای هوش مصنوعی، تجربه دیجیتال مشتریان را متحول کرد.

به گزارش روابط عمومی زمزم ایران، بر پایه این گزارش این قابلیت امکان یافتن سریع و دقیق نزدیک‌ترین پاسخ در رابطه با سوالات متداول علمی، مراکز فروش، شعب و نمایندگی‌های توزیع محصولات زمزم و... را برای مشتریان فراهم می‌کند.
اما این تنها بخشی از مسیر است؛ پیش از این تیم روابط عمومی و تبلیغات زمزم با بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو)، دسترسی کامل و جامع به اطلاعات برند زمزم را به جایگاه های برتر کلمات کلیدی رسانده بود. کلماتی نظیر زیرو زمزم، آبعلی، لیموناد از موارد موفق این امر است.
گفتنی است جئو (GEO) یا Generative Engine Optimization ، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن محتوا به‌گونه‌ای ساختاردهی می‌شود تا مدل‌های زبان هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Google SGE، Gemini و Perplexity بتوانند آن را تشخیص داده و در پاسخ‌های خود نمایش دهند. این مدل‌ها به‌جای نمایش لینک‌ها، خودشان پاسخ تولید می‌کنند؛ بنابراین GEO کمک می‌کند محتوای نوشته شده در اینترنت در بدنه‌ی این پاسخ‌ها قرار گیرد حتی بدون آن‌که کاربر روی نتیجه‌ای کلیک کند.


امروزه الگوریتم‌های هوش مصنوعی نه‌تنها صفحات وب را می‌خوانند، بلکه محتوای مرتبط را تحلیل و در قالب پاسخ‌های دقیق به کاربران نمایش می‌دهند. نتیجه این اقدام برای زمزم، این است که وقتی کاربر در گوگل یا سایر موتورهای جستجو عباراتی مانند «برترین نوشابه ساز ایران کدام شرکت است؟» یا «اولین تولید کننده نوشابه در ایران کیست؟» را جستجو می‌کند، انواع مختلف هوش مصنوعی نظیر گوگل AI توضیحاتی جامع درباره پیشینه تاریخی زمزم، تنوع محصولات و حتی نقاط فروش، به‌طور مستقیم در همان صفحه جستجو دیده می‌شود.
این سطح از دیده‌شدن و شفافیت اطلاعات، اعتماد بیشتری در ذهن مشتری ایجاد کرده و برند زمزم را در عرصه دیجیتال نیز همانند گواهی تاریخ، به جایگاهی شاخص می‌رساند. بهینه‌سازی برای هوش مصنوعی، نه‌تنها باعث افزایش بازدید کاربر از وبسایت می‌شود، بلکه باعث می‌گردد برند در بسترهایی مانند دستیارهای هوشمند، نقشه‌ها و اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شده نیز بهتر و مستقیم‌تر معرفی شود.


نمونه‌ای دیگر از تجربه موفق زمزم در حوزه هوش مصنوعی، پیاده‌سازی ربات پاسخگوی هوشمند وبسایت زمزم در سال گذشته است؛ سامانه‌ای که با قدرت پردازش زبان طبیعی (NLP) به‌صورت تمام‌وقت، آماده پاسخ به سوالات متداول، ارائه پیشنهاد خرید بر اساس سلیقه کاربر، و راهنمایی او تا مرحله خرید نهایی بود. این پروژه منجر به کاهش ۴۰ درصدی حجم تماس‌های پشتیبانی تلفنی و افزایش رضایت کاربران شد.
با ترکیب قابلیتGEO و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو SEO، زمزم بار دیگر نشان می‌دهد که حفظ ریشه‌های اصیل برند و حرکت در مسیر تکنولوژی روز، می‌توانند دو بال پرواز یک نام تجاری باشند؛ نامی که از گذشته با طعم خاطره‌ها همراه بوده و امروز با فناوری هم عجین شده است.

ارسال دیدگاه
اولین کسی باشید که دیدگاهی مینویسد ”تجربه جدید زمزم در دنیای هوش مصنوعی”