استراتژی جدید، تجربه های موفق

استراتژی جدید، تجربه های موفق

استراتژی جدید، تجربه های موفق

05/آذر/1399
فرزين عطايي يار، معاون بازاريابي و فروش شرکت زمزم با بيان مطلب فوق گفت: اين کار به همراه ساير تصميمات و سياست‌هايي که شرکت زمزم در طول يکي دو سال گذشته به مورد اجرا گذاشته، سبب بهبود وضعيت فروش محصولات اين شرکت در بازار شده است. وي افزود: هر ايده جديد در حوزه مارکتينگ در صورتي که با مطالعه قبلي، برنامه‌ريزي درست و پشتيباني کافي به اجرا در آيد، مسلماً به نتيجه مي‌رسد که...
اشتراگ گذاری

شرکت زمزم ايران سال گذشته بيش از هزار دستگاه يخچال فروشگاهي در اختيار عاملان فروش اين شرکت قرار داد تا به طور اختصاصي به عرضه محصولات زمزم بپردازند.

فرزين عطايي يار، معاون بازاريابي و فروش شرکت زمزم با بيان مطلب فوق گفت: اين کار به همراه ساير تصميمات و سياست‌هايي که شرکت زمزم در طول يکي دو سال گذشته به مورد اجرا گذاشته، سبب بهبود وضعيت فروش محصولات اين شرکت در بازار شده است. وي افزود: هر ايده جديد در حوزه مارکتينگ در صورتي که با مطالعه قبلي، برنامه‌ريزي درست و پشتيباني کافي به اجرا در آيد، مسلماً به نتيجه مي‌رسد که توزيع يخچال‌ها هم بر همين منوال صورت گرفته است. عطايي يار اظهار داشت: اين کار اقدام خيلي خوبي از سوي شرکت زمزم است، ولي به تنهايي نمي‌تواند موجب افزايش فروش شود، بلکه عوامل ديگري هم در اين زمينه تاثيرگذارند که  توجه به کيفيت و تنوع، عملکرد بازاريابان و سيستم پخش از آن جمله است. به عنوان مثال؛ اگر يک بازارياب مدت زيادي به عاملان فروش سر نزند و اوضاع را زير نظر نداشته باشد، خود به خود ميزان فروش افت مي‌کند. يا اگر برنامه توزيع محصولات منظم نباشد و کارکنان پخش، رفتار مناسبي با خريداران نداشته باشند، پس از مدتي خريدار ديگر رغبتي به خريد و عرضه محصولات ما نخواهد داشت و به سراغ ديگران مي‌رود. به همين دليل معاونت بازاريابي و فروش دوره‌هاي آموزشي را به طور منظم براي بازاريابان و ديگر نيروهاي مرتبط با اين بخش برگزار مي‌کند و مي‌کوشد تا کارکنان با تازه‌ترين روش‌ها و شيوه‌هاي بازاريابي آشنا شوند و در عمل از آن‌ها استفاده کنند.

شرکت زمزم  با استفاده از تجارب طولاني خود در زمينه بازاريابي و فروش، با هدف تشويق؛ يخچالهاي مدرن و زيباي فروشگاهي را به عاملان فروش اين شرکت که داراي کارنامه قابل قبولي در عرضه محصولات بودهاند اهداء کرده که تاثير خوبي برافزايش فروش توليدات اين شرکت داشته استعليرضا جعفر يخچالي يکي از بازاريابان موفق شرکت زمزم، ضمن مثبت ارزيابي کردن اين اقدام ميگويدچون من از نزديک با عاملان فروش در منطقه شرق تهران در ارتباط هستم، مشاهده کردهام که اين يخچالها در افزايش ميزان فروش محصولات زمزم تاثيرگذار بودهاند و مورد استقبال عاملان فروش قرار گرفتهاند . اين بازارياب جوان درباره يخچالهاي فوق توضيح ميدهد.

چرا  از  خنک کنندهها استقبال مي شود؟

بشر از ديرباز براي حفظ مواد غذايي از چشمه‌ها ، چاه‌ها و يا غارهاي زيرزميني -  که از آن‌ها به عنوان يخچال‌هاي طبيعي ياد مي‌شود -  استفاده مي کرده؛  اما در عصر کنوني يخچال‌هاي الکتريکي  جاي آن‌ها را گرفته و جزو جدايي ناپذير زندگي شده‌اند  و حتي در کسب و کارها هم در هر فروشگاهي که با مواد غذايي و يا نوشيدني سرو کار دارد، حتماً نمونه اي کاربردي و تبليغاتي از آن‌ها را خواهيد ديد. اين يخچال‌ها علاوه بر ويترين تبليغاتي براي شرکت توليد کننده مواد غذايي و نوشيدني؛ باعث خنک نگه داشته شدن محصول و حفظ کيفيت آن  مي‌شود.

تاثير چنين دستگاهي در فروش چيست؟

وجود چنين يخچال‌هايي در مراکز عرضه محصول،  ميزان فروش را به طور چشمگيري افزايش مي‌دهد که به طور مثال مي‌توان به فروش 400  تا 500 باکس نوشابه cc 300 در هفته اشاره کرد.

آيا اين دستگاهها براي ترغيب عامل فروش کافي است؟

اين يخچال‌ها طبق ضوابطي که از سوي شرکت زمزم تعيين شده؛  به عاملان فروش موفق که خريد مداوم داشته باشند به همراه روپوش، تقويم روميزي، خودکار، سر رسيد و ساير هدايا  ارائه مي شود.

فقط کارهاي تبليغاتي کافي نيست !

اهداي يخچال‌هاي فروشگاهي به عاملان موفق در زمينه فروش، اقدام خوبي بوده و موجب تشويق آن ها به عرضه
هر چه بيشتر محصولات زمزم شده و ميزان فروش آن‌ها را افزايش داده است.

با توجه به اينکه بيش از 4 سال در زمينه بازاريابي سابقه دارم و با زير و بم کار به خوبي آشنا هستم، معتقدم آن چه که مي تواند به بهبود جايگاه شرکت زمزم در بازار کمک کند، علاوه بر يخچال و ساير امکانات خدماتي و تبليغاتي، عملکرد بازاريابان در جلب و جذب هر چه بيشتر عاملان فروش است.   علاوه بر موارد فوق ؛ نظم و ترتيب در کار، برخورد احترام‌آميز با مشتري، حفظ آراستگي ظاهر، انعطاف‌پذيري و جلب اعتماد و اطمينان خريدار از مهمترين عواملي است که هم باعث رونق فروش شرکت مي‌شود و هم درآمد بيشتري براي بازارياب به همراه خواهد داشت.

نظرات کاربران

ارسال نظر

چقدر خوب است که زمزم می فروشیم

چقدر خوب است که زمزم می فروشیم

تولیدکنندگان کالا زمانی می‌توانند به کسب موفقیت امیدوار باشند که محصولات خود را به موقع و متناسب با خواست و سلیقه مشتریان به آنان عرضه کنند و این مسئولیت خطیر عمدتاً در مجموعه‌های تولیدی بر عهده واحد فروش و بازاریابی است.
مشاهده
05/آذر/1399
اقتصاد مقاومتی نقشه راه فعالیت های زمزم ایران

اقتصاد مقاومتی نقشه راه فعالیت های زمزم ایران

براساس سیاست‌های کلی «سلامت» که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ایجاد شرایط و بسترهای مناسب برای عملی شدن این سیاست‌ها گردیده و تکالیفی برای آنان معین شده است.
مشاهده
05/آذر/1399
تجربه های موفق خود را به اشتراک بگذارید

تجربه های موفق خود را به اشتراک بگذارید

شرکت زمزم ایران در نظر دارد تجربه های موفق کارکنان فروش را گردآوری نموده و از برترین ایده ها و تجربیات تقدیر به عمل آورد. علاقمندان می توانند تجربیات خود را به صورت مکتوب از طریق آدرس ایمیل ...
مشاهده
05/آذر/1399
تمام تلاشمان برای تثبیت جایگاه زمزم

تمام تلاشمان برای تثبیت جایگاه زمزم

گروه زمزم تا سال 94 در قالب 11 شرکت فعاليت مي‌کرد و هرکدام از شرکت‌ها در محدوده جغرافيايي مناطق استقرار، به توزيع و فروش محصولات خود اقدام مي‌کردند. هرچند محدوده هرشرکت تا حدودي مشخص بود ليکن به دليل اينکه سياست‌ها، نرخ‌ها و روش‌هاي مورد عمل در بخش فروش هر شرکت تا حدود زيادي با ديگري متفاوت بود، لذا فرايند فروش نه تنها از يک انسجام و يکنواختي در مناطق مختلف کشور برخوردار نبود بلکه در خيلي از موارد شرکت‌ها به صورت رقابتي و حتي بعضاً با تاثيرات منفي شديد بر حوزه يکديگر فعاليت مي‌کردند.
مشاهده
05/آذر/1399