باید و نبایدهای تبلیغ محصول

باید و نبایدهای تبلیغ محصول

08/آذر/1399
برای معرفی کالای وارداتی یا داخلی روش های زیادی وجود دارد که می تواند به موفقیت شما کمک کند . در مطلب زیر به پنج موارد از این روش ها اشاره شده است:
اشتراگ گذاری

برای معرفی کالای وارداتی یا داخلی روش های زیادی وجود دارد که می تواند به موفقیت شما  کمک کند . در مطلب زیر به پنج موارد از این روش ها اشاره شده است:   

 

تبلیغ روی حواس پنج گانه انسان: چنانچه تبلیغات شما روی یکی از حواس تاثیرگذار انسان باشد روش مناسب و کوتاهی برای معرفی کالاست، مثلاً  بوی خوش، موزیک خوب، طعم یا مزه متناسب یا طراحی چشم نواز یا ضرب المثل یا شعری معروف و نظایر آن. 

 

حذف الگوهای غربی: کپی کردن طرحهای تبلیغاتی  از کشورهای دیگر نمی تواند موفق باشد، چون با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد، ضمن آنکه مشتری های شما یک طبقه خاص و تحصیلکرده نیستند. به مردم بیسواد یا کم سواد فکر کنید که در شهرها و استان ها قرار است خریدار کالای شما باشند. کدامیک از روش های فوق می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد سوزژه ایرانی یا خارجی.

 

توجه به بافت فرهنگی: برای تبلیغات توجه به کالای بافت جامعه، باور آن ها و فرهنگ آن ها ازنکات بسیار مهمی است که نام شما را به صورت خاطره در ذهن مردم می نشاند.  از یک ضرب المثل یا شعرقدیمی یا یک آهنگ ماندگار و یا یک شوخی لطیف.

 

فرصت های ویژه: تهیه کالای وارداتی یا داخلی می توان برای فرصت های ویژه انتخاب شود. بعنوان مثال: از چهاررشنبه سوری، عید، سیزده بدر، روز معلم، بازگشایی مدارس، عاشورا، عید فطر، فصل اسکی و ... صدها فرصت ویژه در کشور وجود دارد که می توان به مناسبت یکی از آن ها کالایی مخصوص آن فرصت را وارد کرد .مثلاً هدیه روز مادر، لوازم مدرسه قبل از بازگشایی مدارس. 

 

تجارت های استانی: هنوزخیلی از ایرانی ها از امکاناتی که مخصوص یک استان بوده و در استانهای دیگر وجود بی خبرند و در این زمینه، کاری در خور انجام نشده، بعنوان مثال: بریونی اصفهان را نمی توان در خراسان یافت و یا آش شله خراسان در تهران وجود ندارد.

نظرات کاربران

ارسال نظر

مدیران کاربلد+کارکنان مسئولیت پذیر=سازمان بهره ور

مدیران کاربلد+کارکنان مسئولیت پذیر=سازمان بهره ور

در تعيين عوامل مؤثر بر بهره‌وري نظرات متفاوتي وجود دارد و هر يك از دانشمندان و صاحبنظران عواملي را به عنوان عامل مؤثر مشخص كرده‌اند، اما به اجمال مي‌توان ‌مي‌گفت، عواملي چون آموزش شغلي مستمر مديران و كاركنان، ارتقاي انگيزش ميان كاركنان براي كار بهتر و بيشتر، ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي بروز خلاقيت مديران و كاركنان، برقراري نظام مناسب پرداخت مبتني بر عملكرد و برقراري نظام تنبيه و تشويق، وجدان كاري و انضباط اجتماعي، تحول در سيستم و روش‌ها نقشي حساس و كليدي دارند. علاوه بر اين، تقويت حاكميت و تسلط سياست‌هاي سازمان بر امور و صرفه‌جوئي به عنوان وظيفه ملي در بهره‌وري مؤثر است.
مشاهده
08/آذر/1399
نبرد نوشابه ها

نبرد نوشابه ها

سال 1886، آغازگر ورود نوشیدنی‌هایی به بازار است که بعدها زمینه‌ساز تولد نوشابه‌های گازدار می‌شد. اولین کسی که در این عرصه شروع به فعالیت کرد، «جان پم برتان» بود که یک نوشیدنی با برند pemberton’s French wine of cola به بازار عرضه کرد. نوشابه‌ای با قیمت 5 سنت که فقط در روز 9 شیشه از آن فروخته می‌شد. نوشیدنی با الکل که البته بعدها شکر جایگزین الکل شد. این نوشابه مدتی بعد از نام قبلی به برند coca-cola تغییر یافت. پم برتان دو سال بعد از دنیا رفت و نتوانست نفوذ نوشابه‌اش را در میان توده مردم ببیند. آساگریگز، همکار و موسس تجاری پم برتان حق تولید این نوشابه را خرید و در سال 1892 به طور رسمی شرکت و کارخانه coca-cola را تأسیس کرد.
مشاهده
08/آذر/1399
قوطی های فولادی در سودای بازگشت

قوطی های فولادی در سودای بازگشت

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قوطی‌های نوشابه از آلومینیوم ساخته می‌شود. دلیل آن هم قیمت کمتر، بازیافت آسان‌تر و سبک‌تر‌بودن وزن قوطی‌ها و هزینه حمل و نقل آن‌ها است.۳۰ سال پیش بیشتر قوطی‌ها از فولاد قلع اندود ساخته می‌شد که سنگین بودند، به آسانی سوراخ می‌شدند و محتویات درون آن‌ها بو و مزه فلز به خود می‌گرفت، تنها امتیاز این قوطی‌ها از نظر زیست محیطی زنگ زدن و از بین رفتن آهنی بود که فولاد از آن ساخته می‌شد. اکنون شرکت‌های فولادسازی امکانات تولید را بهبود بخشیده‌اند و تصور می‌کنند که می‌توانند با بازار مصرف قوطی‌های آلومینیومی به رقابت برخیزند. این شرکت‌ها اکنون می‌توانند قوطی‌های فولادی خیلی نازک‌تر تولید کنند و چون بهای آلومینیوم افزایش یافته است، ساختن قوطی‌های فولادی در عمل ارزان‌تر تمام می‌شود.
مشاهده
08/آذر/1399
با PET هم پول دربیاورید و هم به محیط زیست کمک کنید

با PET هم پول دربیاورید و هم به محیط زیست کمک کنید

PET (اپلي اتيلن ترفتالات) از پليمرهايي است که براي ساخت بطري‌هاي پلاستيکي نوشابه از آن استفاده مي‌شود. پلي اتيلن ترفتالات يکي از مواد بي خطر به شمار مي رود و شماره “1” روي بطريهاي آب نيز بيانگر همين موضوع است. اين دسته از پلاستيک ها، نوعي از رزين هاي پليمري ترمو پلاستيک است که کاربردهاي مفيدي در زمينه هاي متفاوت از جمله، توليد الياف مصنوعي، و ظروف بسته بندي مواد غذايي و ساير موارد ترموفرمينگ دارد. و اين ماده برخلاف نام علمي اش، حاوي پلي اتيلن نيست.
مشاهده
08/آذر/1399