برای لطافت و زیبایی پوست چه چیزی بهتر از گلاب؟

برای لطافت و زیبایی پوست چه چیزی بهتر از گلاب؟

برای لطافت و زیبایی پوست چه چیزی بهتر از گلاب؟

05/آذر/1399
گلاب از تقطیر گل محمدی به دست می‌آید و از نظر عطر در میان گل‌ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد؛ در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می‌شود که خون را قلیایی می‌کند.گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است، به عنوان مثال درد دندان را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان تسکین می‌بخشیدند.
اشتراگ گذاری

گلاب از تقطیر گل محمدی به دست می‌آید و از نظر عطر در میان گل‌ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد؛ در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می‌شود که خون را قلیایی می‌کند.
گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است، به عنوان مثال درد دندان را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان تسکین می‌بخشیدند.
گلاب برای انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های خشک و حساس مناسب است، یکی از موارد استفاده گلاب برای پاک کردن پوست است و می‌توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده از گلاب استفاده کرد.
استفاده دیگر گلاب جهت طراوت و تازگی پوست است، پس از هر بار استحمام که منافذ پوست باز هستند گلاب را به پوست صورت بمالید چون گلاب به سرعت جذب پوست می‌شود و به دلیل افزایش جریان خون باعث شادابی آن می‌گردد.
گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کننده است و برای طراوت و شادابی پوست سر و موها مفید است، همچنین سردرد را می‌توان با ریختن چند قطره گلاب در کف سر و ماساژ آن برطرف کرد.
گلاب برای رفع جوش‌های بدن بسیار موثر است، مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید سپس این خمیر را 1 ساعت یا تمام طول شب روی جوش‌های خود قرار دهید.
گلاب به دلیل خاصیت ضد‌عفونی کننده و ضد‌میکروبی‌اش برای شست‌وشوی چشم‌ها مناسب است؛ برای رفع خستگی و درد چشم می‌توانید مقداری گلاب به پشت پلک‌ها بمالید.
گلاب برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال مفید است و به همین دلیل اغلب برای رفع این مشکلات نبات و گلاب حل شده در آب داغ را پیشنهاد می‌کنند.
گلاب در رفع دردهای روماتیسمی موثر است.
از بخور گلاب می‌توان برای درمان گلودرد و بیماری‌های تنفسی استفاده کرد.
گلاب موجب تقویت و شادابی قلب و معده می‌شود و اضطراب و نگرانی را رفع می‌کند.
براى معالجه گرمازدگی بهترین راه خوردن گلاب همراه با مقداری یخ است، درگرمازدگی شدید این روش تولید تهوع نموده و صفرا را خارج می‌کند و شخص بهبود می‌یابد.
گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند؛ گلاب ناراحتی سینه را از بین می‌برد و از بیهوشی جلوگیری می‌کند.
نوشیدن گلاب سرد، گرمی درون را از بین مى‌برد و بدن را تقویت می‌کند.
بوییدن گلاب براى تقویت قلب و جلوگیری از بیهوشى و تقویت حواس مفید است.
نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می‌کند، به خصوص سردردى که در اثر هواى آلوده یا آلودگی صوتی باشد.

ارسال نظر

چه بنوشیم؟

چه بنوشیم؟

نوشیدنی‌های فصل گرما برای رفع عطش و خستگی بسیار مصرف می‌شوند اما آیا در واقع نوشیدنی که شما میل می‌‌کنید مفید است و یا اینکه برخلاف آنچه شما می‌خواهید در بدنتان عمل می‌کند؟ در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست.
مشاهده
05/آذر/1399
سلامتی هدیه زمزم

سلامتی هدیه زمزم

ماءالشعير استار نوشابه‌اي طبيعي تهيه شده از عصاره مالت، رازک و آب گازدار است که در دو نوع ساده وطعم‌دار (سيب، ليمو، استوايي، انار، آناناس، هلو) موجود است؛ ازمرغوب‌ترين مالت جو تهيه و با مدرن‌ترين تجهيزات توليد و بسته‌بندي مي‌شود. در توليد اين محصول از هيچ نگهدارنده‌اي استفاده نشده است.
مشاهده
05/آذر/1399
خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل) این واضح است که مصرف موادغذایی سالم در سلامت جسمی هر فردی تاثیر دارد؛ از جمله بعضی غذاها بر سلامت بافت مو تاثیر دارند، مثلا غذاهای حاوی پروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم. یکی از غذاهای مهم برای داشتن موهای زیبا مواد حاوی اسیدهای چرب است که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویا دیده می‌شود. وجود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضدالتهابی می‌تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد....
مشاهده
05/آذر/1399
در سفر آب بنوشید

در سفر آب بنوشید

تعطيلات، فرصت خوبي براي فراغت، تفريح و البته سفر است. براي سپري کردن يک سفر خوب، جدا از برنامه‌ريزي‌هاي لازم، مراقبت از سلامتي نيز اهميت زيادي دارد چرا که حتي يک بيماري ساده ممکن است برنامه سفر و تعطيلات را به هم بزند يکي از روش‌هاي پيشگيري از بيماري و حفظ سلامتي، کنترل چرخه آب در بدن و مصرف درست مايعات خواهد بود. رعايت اين مسئله به‌خصوص براي افرادي که در سفر به سر مي‌برند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ چرا که کليه‌ها براي دفع سموم بدن و پاک کردن مجاري ادرار در روز به آب کافي نياز دارند و از طرف ديگر، خوردن و نوشيدن موادغذايي مختلف طي سفر، احتمال ابتلا به بيماري‌ها را افزايش مي‌دهد.
مشاهده
05/آذر/1399