خواص درمانی خاکشیر

خواص درمانی خاکشیر

خواص درمانی خاکشیر

05/آذر/1399
خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید و دارای برگ‌هایی ساقه‌ای مانند با گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. خاکشیر دو نوع است یکی تلخ با دانه‌های ریز و رنگ مایل به سرخ و گونه دیگر شیرین است و دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره است هر دو نوع در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کنند.
اشتراگ گذاری

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید و دارای برگ‌هایی ساقه‌ای مانند با گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. خاکشیر  دو نوع است یکی تلخ با دانه‌های ریز و رنگ مایل به سرخ و گونه دیگر شیرین است و دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره است هر دو نوع در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کنند.

  نحوه مصرف خاکشیر : دانه‌های خاکشیر را 15 دقیقه درون آب خیس دهید سپس آب اضافی را خالی کنید، دانه‌ها را درون مقداری آب سرد و شکر حل کرده و میل کنید، می‌توانید بدون شکر نیز مصرف کنید.

    خواص خاکشیر
 از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است و التیام‌دهنده زخم و جراحات می‌باشد.
 جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده مفید است.
  ادرار‌آور و تب‌بُر است.
 برای دفع کرم مفید است و التهاب کلیه را برطرف می‌کند.
 نقرس، حصبه، آبله، سرخک و مخملک را درمان می‌کند.
 صدا را باز می‌کند.
 برای رفع بیماری‌های گوش مفید است.
 برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مناسب است.
 ملین است و برای رفع یبوست مناسب است.
 خنک‌کننده است و برای رفع گرمازدگی با آب سرد مصرف می‌شود.
 بذر خاکشیر اشتها را باز می‌کند.
 دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.
 برای رفع اسهال ساده کودکان شیرخوار موثر است.
 اگر با شیر تازه خورده شود بدن را نیرومند و فربه می‌کند.
 برای بهبود فشار خون خاکشیر را بکوبید و شب موقع خواب کف پا تا مچ را با آن ضماد نمایید.
 برای باز شدن رنگ چهره خاکشیر را با 2 برابرشکر مخلوط کنید و تا 10 روز هر روز 1 لیوان بخورید.
 سنگ کلیه  را دفع می‌کند؛ برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.
 برای برطرف کردن جوش‌های صورت که به دلیل مصرف چربی و شیرینی ایجاد می‌شود باید جوشانده  1 قاشق ترنجبین را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرد و هر روز صبح ناشتا به مدت 2 هفته آن را میل کنید تا جوش‌ها از بین برود.

ارسال نظر

چه بنوشیم؟

چه بنوشیم؟

نوشیدنی‌های فصل گرما برای رفع عطش و خستگی بسیار مصرف می‌شوند اما آیا در واقع نوشیدنی که شما میل می‌‌کنید مفید است و یا اینکه برخلاف آنچه شما می‌خواهید در بدنتان عمل می‌کند؟ در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست.
مشاهده
05/آذر/1399
سلامتی هدیه زمزم

سلامتی هدیه زمزم

ماءالشعير استار نوشابه‌اي طبيعي تهيه شده از عصاره مالت، رازک و آب گازدار است که در دو نوع ساده وطعم‌دار (سيب، ليمو، استوايي، انار، آناناس، هلو) موجود است؛ ازمرغوب‌ترين مالت جو تهيه و با مدرن‌ترين تجهيزات توليد و بسته‌بندي مي‌شود. در توليد اين محصول از هيچ نگهدارنده‌اي استفاده نشده است.
مشاهده
05/آذر/1399
خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل) این واضح است که مصرف موادغذایی سالم در سلامت جسمی هر فردی تاثیر دارد؛ از جمله بعضی غذاها بر سلامت بافت مو تاثیر دارند، مثلا غذاهای حاوی پروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم. یکی از غذاهای مهم برای داشتن موهای زیبا مواد حاوی اسیدهای چرب است که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویا دیده می‌شود. وجود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضدالتهابی می‌تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد....
مشاهده
05/آذر/1399
در سفر آب بنوشید

در سفر آب بنوشید

تعطيلات، فرصت خوبي براي فراغت، تفريح و البته سفر است. براي سپري کردن يک سفر خوب، جدا از برنامه‌ريزي‌هاي لازم، مراقبت از سلامتي نيز اهميت زيادي دارد چرا که حتي يک بيماري ساده ممکن است برنامه سفر و تعطيلات را به هم بزند يکي از روش‌هاي پيشگيري از بيماري و حفظ سلامتي، کنترل چرخه آب در بدن و مصرف درست مايعات خواهد بود. رعايت اين مسئله به‌خصوص براي افرادي که در سفر به سر مي‌برند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ چرا که کليه‌ها براي دفع سموم بدن و پاک کردن مجاري ادرار در روز به آب کافي نياز دارند و از طرف ديگر، خوردن و نوشيدن موادغذايي مختلف طي سفر، احتمال ابتلا به بيماري‌ها را افزايش مي‌دهد.
مشاهده
05/آذر/1399