ذائقه ایرانی هنوز هم مــزه زمزم را می پسندد

ذائقه ایرانی هنوز هم مــزه زمزم را می پسندد

ذائقه ایرانی هنوز هم مــزه زمزم را می پسندد

05/آذر/1399
اظهار نظر مصرف کنندگان و دست اندرکاران فروش هر محصول بهترین معیار سنجش برای ارزیابی کیفیت و جایگاه آن محصول در جامعه است. شرکت زمزم با بیش از نیم قرن سابقه در ارائه نوشیدنی های متنوع یکی از شرکت های شناخته شده و مورد اطمینان مردم است .این شرکت علیرغم فراز و فرودهای مختلفی که در سال هایگذشته داشته، هنوز هم بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی های کشور را در اختیار دارد و مصرف کنندگان از طعم و کیفیت محصولات شرکت زمزم راضی هستند.
اشتراگ گذاری

اظهار نظر مصرف کنندگان و دست اندرکاران فروش هر محصول بهترین معیار سنجش برای ارزیابی کیفیت و جایگاه آن محصول در جامعه است. شرکت زمزم با بیش از نیم قرن سابقه در ارائه نوشیدنی های متنوع یکی از شرکت های شناخته شده و مورد اطمینان مردم است .این شرکت علیرغم فراز و فرودهای مختلفی که در سال هایگذشته  داشته، هنوز هم بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی های کشور  را در اختیار دارد و مصرف کنندگان از طعم و کیفیت محصولات شرکت زمزم راضی هستند.

 

جمال سهرابی یکی از مصرف کنندگان قدیمی محصولات زمزم معتقد است: با توجه به ارتباط نزدیک بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، محصولات شرکت زمزم با ذائقه هموطنان ما سازگارتراست. وی می گوید: قیمت نوشیدنی های خارجی  نسبت به محصولات زمزم خیلی بالاتر  است و اگر این شرکت در خصوص ارتقای کیفیت و تنوع تولیدات خود تلاش بیشتری به عمل آورد موفق تر خواهد بود. سهرابی ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه تولید کنندگان ایرانی، می افزاید: استفاده از تولیدات داخلی ضمن کمک به توسعه اقتصادی کشور، معضلاتی مانند بیکاری را رفع می کند. 

فاطمه نوری یکی دیگر از مشتریان محصولات زمزم می  گوید: کیفیت و طعم برخی از نوشیدنی های این شرکت در مقایسه با سایر محصولات مشابه مناسب تر است  و به نظر من بهتر است زمزم تولید بعضی از نوشیدنی های مشابه خارجی موجود در مغازه ها را نیز آغاز و یا حداقل محصولات نزدیک به  آن ها را عرضه کند.  این مشتری محصولات زمزم ابراز امیدواری می کند  که شرکت های ایرانی به ویژه شرکت زمزم به واسطه ارائه محصولات با کیفیت و مناسب، علاوه بر تامین نیازهای داخلی بتواند به صادرات کشور هم کمک کنند.  

ناصرموسویان هم از کسانی است که عِرق خاصی به محصولات زمزم دارد و با اشاره به برخی از محصولات با کیفیت و خوش طعم گذشته شرکت زمزم مانند نوشابه های شیشه ای و پرتقالی، می گوید: اگر شرکت زمزم با ایجاد تغییرات در طعم و بسته بندی برخی محصولات قدیمی خود، آن ها را باز تولید کند مورد استقبال مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. او معتقد است: شرکت زمزم در ارائه محصولات متناسب با قدرت خرید عمده مردم موفق بوده و به عنوان مثال نوشابه های خانواده زمزم ( بطری های 5 / 1 لیتری) به خوبی در بین مصرف کنندگان و خانواده های ایرانی جای خود را باز کرده است.موسویان پیشنهاد می کند، شرکت زمزم تولید نوشیدنی با کیفیت بالا و فانتزی با بسته های شیک را هم شروع کند.

علی ثنایی مهر شهروند تهرانی با بیان اینکه از سال های پیش محصولات مختلف زمزم را مصرف می کنیم می گوید: کیفیت وتنوع  محصولات زمزم در سال های اخیر خیلی خوب  شده و به دلیل مصرف مستمر محصولات این شرکت، فرزندان من هم یکی از مشتریان ثابت زمزم شده اند.وی پیشنهاد می کند:  شرکت زمزم برای جذب بیشتر مشتری محصولاتی متناسب با ذائقه گروه های سنی مختلف و جنسیت مشتریان تولید کند. او در خصوص کیفیت و قیمت محصولات شرکت زمزم می گوید: قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه مناسب تر است . ثنایی مهر می افزاید : شرکت زمزم به عنوان یکی از شرکت های قدیمی و فعال در زمینه تولید نوشیدنی در ایران باید سریع تر از رقبا محصولات جدید  خود را عرضه کند. 

محمد رضا یاری از مغازه داران قدیمی در حوالی پیچ شمیران با اشاره به متنوع شدن محصولات شرکت زمزم در سال های اخیر، می گوید:   با وجود ورود  محصولات شرکت های مختلف تولید کننده نوشیدنی به بازار، شرکت زمزم نه تنها بازار خود را از دست نداده، بلکه استقبال از محصولات این شرکت بیشتر هم شده است.  وی  ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت زمزم در توزیع به موقع و سریع محصولات در بین مغازه داران کار کردن با شرکت زمزم را خیلی راحت می داند و می گوید: محصولات این شرکت مورد استقبال بخش قابل توجهی از مشتریان مغازه اش بوده و برخی محصولات زمزم بیشترین میزان فروش در بین نوشیدنی های  مغازه را به خود اختصاص داده است . 

علی محمودیان یکی  دیگر از مغازه داران شهر تهران از شرکت زمزم به عنوان یک شرکت بزرگ و قدرتمند در حوزه تولید و توزیع نوشیدنی ها یاد کرده و می گوید: ما بر اساس تقاضای مشتریان، اجناس مورد نیاز خود را تامین می کنیم و با توجه به استقبال خوب مشتریان از برخی محصولات زمزم نظیر دوغ و آب معدنی این شرکت، آن ها را در یخچال می گذاریم.  وی اعتقاد دارد : تعدادی از مصرف کنندگان بدون مقایسه محصولات زمزم با  تولیدات سایر شرکت های بزرگ و معروف به لحاظ قیمت وکیفیت بعضی از برندهای زمزم را خریداری می کنند و نظر من برخی از نوشیدنی ها زمزم در مقایسه با برندهای خیلی معروف از مرغوبیت قابل قبول تری برخوردار است.

احمد منصوریان صاحب یکی از سوپر مارکت های بزرگ تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص میزان فروش محصولات زمزم در مغازه اش خود می گوید: از آنجایی که سر در مغازه ام تابلو یکی از شرکت های زنجیره ای نصب شده، مجاز  به فروش محصولات زمزم نیستم با این حال بخشی از نیاز مشتریان را از طریق محصولات شرکت زمزم تامین می کنم. وی ضمن اشاره به فروش کلیه محصولات شرکت زمزم طی سال های قبل، از تعامل گسترده  و خوب با این شرکت ابراز خشنودی کرده و می گوید: شاید در آینده باز هم عامل فروش  محصولات زمزم شوم . منصوریان پیشنهاد می کند: شرکت زمزم به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان نوشیدنی در کشور با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت ها و سوپرمارکت های بزرگ در کشور به توزیع گسترده محصولات خود بپردازد.  

کیومرث پرویزیان یکی دیگر از مغازه داران که به گفته خودش دارای تحصیلات عالی است، به ضرورت توجه بیشتر به مدیریت برند در شرکت زمزم اشاره کرده و  می گوید: این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده نوشیدنی در ایران  با جدی گرفتن مدیریت برند، اجازه ندهد محصولات این شرکت تحت تاثیر برندهای معروف بزرگ دنیا قرار گیرد.  وی ضمن ابراز رضایت از کیفیت و قیمت محصولات شرکت زمزم، می گوید: با توجه به توانمندی این شرکت در زمینه های مختلف به ویژه شبکه توزیع مطلوب، زمزم  می تواند به اولین انتخاب مشتریان کشور تبدیل شود. طبیعی است از بین مصاحبه شوندگان، کسانی هم بودند که آشنایی کافی با برند های  مختلف زمزم را نداشتند و همچنین  بودند افرادی که استفاده از برند ایرانی یا خارجی برایشان تفاوتی نداشت و در برخی از موارد تمایلشان به خرید محصولات  مشابه خارجی بیشتر بود. 

نتیجه گیری
جمع بندی اجمالی نظرات و دیدگاه های مصرف کنندگان  و فروشندگان در این گزارش حاکی از آن است که محصولات زمزم به واسطه قدمت و سابقه ذهنی آن در بین مصرف کنندگان هنوز هم طرفدران خود را دارد و بسیاری از آن ها معتقدند زمزم با توجه به توانایی و ظرفیت های  آن باید ضمن تامین نیازهای داخلی، محصولات خود را به سایر کشورها هم صادر کند . بدون شک سیاست ها  و برنامه های جدید شرکت زمزم به تحکیم جایگاه این شرکت در بازار نوشیدنی های کشور کمک کرده و موقعیت برتری برای آن در داخل و خارج از کشور فراهم خواهد ساخت.

نظرات کاربران

ارسال نظر

اقتصاد مقاومتی نقشه راه فعالیت های زمزم ایران

اقتصاد مقاومتی نقشه راه فعالیت های زمزم ایران

براساس سیاست‌های کلی «سلامت» که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ایجاد شرایط و بسترهای مناسب برای عملی شدن این سیاست‌ها گردیده و تکالیفی برای آنان معین شده است.
مشاهده
05/آذر/1399
تجربه های موفق خود را به اشتراک بگذارید

تجربه های موفق خود را به اشتراک بگذارید

شرکت زمزم ایران در نظر دارد تجربه های موفق کارکنان فروش را گردآوری نموده و از برترین ایده ها و تجربیات تقدیر به عمل آورد. علاقمندان می توانند تجربیات خود را به صورت مکتوب از طریق آدرس ایمیل ...
مشاهده
05/آذر/1399
تمام تلاشمان برای تثبیت جایگاه زمزم

تمام تلاشمان برای تثبیت جایگاه زمزم

گروه زمزم تا سال 94 در قالب 11 شرکت فعاليت مي‌کرد و هرکدام از شرکت‌ها در محدوده جغرافيايي مناطق استقرار، به توزيع و فروش محصولات خود اقدام مي‌کردند. هرچند محدوده هرشرکت تا حدودي مشخص بود ليکن به دليل اينکه سياست‌ها، نرخ‌ها و روش‌هاي مورد عمل در بخش فروش هر شرکت تا حدود زيادي با ديگري متفاوت بود، لذا فرايند فروش نه تنها از يک انسجام و يکنواختي در مناطق مختلف کشور برخوردار نبود بلکه در خيلي از موارد شرکت‌ها به صورت رقابتي و حتي بعضاً با تاثيرات منفي شديد بر حوزه يکديگر فعاليت مي‌کردند.
مشاهده
05/آذر/1399
استراتژی جدید، تجربه های موفق

استراتژی جدید، تجربه های موفق

فرزين عطايي يار، معاون بازاريابي و فروش شرکت زمزم با بيان مطلب فوق گفت: اين کار به همراه ساير تصميمات و سياست‌هايي که شرکت زمزم در طول يکي دو سال گذشته به مورد اجرا گذاشته، سبب بهبود وضعيت فروش محصولات اين شرکت در بازار شده است. وي افزود: هر ايده جديد در حوزه مارکتينگ در صورتي که با مطالعه قبلي، برنامه‌ريزي درست و پشتيباني کافي به اجرا در آيد، مسلماً به نتيجه مي‌رسد که...
مشاهده
05/آذر/1399