نوشیدنی ایرانی که مورد اقبال عمومی قزاقزستانی‌ها قرار گرفت!/ غول نوشابه سازی ایران در قزاقستان

نوشیدنی ایرانی که مورد اقبال عمومی قزاقزستانی‌ها قرار گرفت!/ غول نوشابه سازی ایران در قزاقستان

نوشیدنی ایرانی که مورد اقبال عمومی قزاقزستانی‌ها قرار گرفت!/ غول نوشابه سازی ایران در قزاقستان

10/اردیبهشت/1402
نوشابه گازدار انار که محصولی جدید از برند نام آشنای ایرانی زمزم است با عطر و طعمی کم‌نظیر با اقبال عمومی مردم قزاقستان مواجه شده است. به گزارش اقتصاد انلاین، زمزم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران است که در سال ۱۳۳۴ تاسیس شد؛ این شرکت در دهه‌هایی که در کشور فعالیت داشت، با مشکلات و چالشهای بسیاری دست و پنجه نرم کرد؛ اما در نهایت توانست در سبد محصولات غذایی ایرانیان جای باز کند و به رقیبی جدی برای پپسی و کوکاکولا در کشور تبدیل شود. این شرکت به‌رغم این فراز و فرودها به جایی رسید که سهم اصلی تولید نوشابه را در دهه ۷۰ در ایران داشت و به بیش از ۵۰ کشور دنیا نیز محصول خود را صادر می‌کرد. حالا زم زم قصد دارد فعالیت‌های خود در زمینه تولید فراسرزمینی و صادرات را گسترش دهد و نقشی اساسی‌تر در سبد محصولات دیگر کشورها نیز داشته باشد. پیرو سیاست‌های کلان کشور در زمینه اولویت تعامل با همسایگان، شرکت زمزم ایران تلاش داشته است همکاری‌های دوجانبه‌ای را در جهت فروش محصولات نوشیدنی حلال و تولید فراسرزمینی این محصولات بعمل آورد. در همین راستا در یکسال اخیر صادرات انواع نوشابه‌های گازدار بخصوص نوشابه گازدار انار به مقصد قزاقستان رشد بسزایی داشته است. نوشابه گازدار انار که محصولی جدید از برند نام آشنای ایرانی زمزم است با عطر و طعمی کم‌نظیر با اقبال عمومی مردم قزاقستان مواجه شده است. زمزم اعلام کرده است که در برنامه‌های آتی به دنبال تولید فراسرزمینی و تکمیل سبد محصولات خود در کشور قزاقستان است. البته استقبال از زمزم در کشورهای خارجی پیشتر نیز صورت گرفته است: برای مثال روزنامه «اونیره» ارگان شورای اسقفی کاتولیک ایتالیا با اشاره به عرضه گسترده نوشابه‌های شرکت ایرانی «زمزم» در خاورمیانه و اروپا نوشت: زمزم پیشگام رقابت با نوشابه‌های آمریکایی است و هرچند زمزم از سال ۱۹۵۴ با هدف رقابت با نوشابه‌های آمریکایی فعالیت خود را آغاز کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، این چالش شکلی گسترده یافت. افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حذف نشانه‌های آمریکایی از ایران، تولیدات زمزم به نماد نوشابه ملی تبدیل شد و اکنون با فروش سالانه ۱۶۲ میلیون دلار به یک قدرت در بازار خاورمیانه تبدیل شده است. به نوشته اونیره، نوشابه‌های شرکت زمزم که تولید سالانه آن به ۲.۵ میلیارد بطری می‌رسد در کشور دانمارک نیز عرضه می‌شود.
اشتراگ گذاری

ارسال نظر

مردم زمزم را به پپسی ترجیح دادند

مردم زمزم را به پپسی ترجیح دادند

«برند زمزم»در جشنواره برند محبوب سال 95 به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای ایرانی تولید کننده انواع نوشیدنی‌ها انتخاب و تندیس مربوط به این جشنواره به دکتر مهدی یزدان‌شناس مدیر عامل شرکت زمزم ایران اهداشد. در این جشنواره همچنین دوغ آبعلی در گروه « دوغ و کفیر» موفق به کسب مقام دوم و دریافت نشان برند محبوب شد.
مشاهده
05/آذر/1399
علاقه خاص عراقی ها به نوشیدنی های ایرانی

علاقه خاص عراقی ها به نوشیدنی های ایرانی

رئیس جمعیت اقتصادی عراق به مزیت‌های صادرات کالا از ایران به کشورش اشاره و تأکید کرد: نزدیکی ایران به بصره و علاقه مردم عراق به موادغذایی و نوشیدنی‌ها به ویژه دوغ ایران، از نکات مهمی است که تجار باید به آن توجه کنند.
مشاهده
05/آذر/1399
رشد شاخص فروش زمزم در بین شرکت های بزرگ ایرانی

رشد شاخص فروش زمزم در بین شرکت های بزرگ ایرانی

شرکت زمزم ایران در ارزیابی انجام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران از نظر شاخص فروش رتبه ۲۶۷ را به دست آورد.
مشاهده
05/آذر/1399
رد شایعات در مورد نوشابه های استاندارد

رد شایعات در مورد نوشابه های استاندارد

سازمان غذا و دارو مرگ افراد به دلیل استفاده از فراورده های خوراکی را رد و اعلام کرد: «با استفاده از محصولات نشان دار سازمان غذا و دارو هیچ مشکلی متوجه کسی نمی شود بهروز جنت مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: استفاده از محصولات دارای نشان سازمان غذا و دارو، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
مشاهده
05/آذر/1399