هشدار! چرا دسترسی به شبکه های اجتماعی باید محدود شود

هشدار! چرا دسترسی به شبکه های اجتماعی باید محدود شود

هشدار! چرا دسترسی به شبکه های اجتماعی باید محدود شود

08/آذر/1399
امروزه بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک به منظور انجام تحقیقات، بازاریابی، اطلاع رسانی و سنجش موقعیت خودشان از شبکه های اجتماعی پربازدید استفاده می کنند؛ اما متأسفانه بسیاری از آن ها گویا توجهی به مشکلات امنیتی و خطرات ناشی از دسترسی مداوم و کنترل نشده به شبکه های اجتماعی ندارند.برخی از خطرات این شبکه ها برای سازمان ها و کارمندان آن ها:
اشتراگ گذاری

امروزه بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک به منظور انجام تحقیقات، بازاریابی، اطلاع رسانی و سنجش موقعیت خودشان از شبکه های اجتماعی پربازدید استفاده می کنند؛ اما متأسفانه  بسیاری از آن ها گویا توجهی به مشکلات امنیتی و خطرات ناشی از دسترسی مداوم و کنترل نشده به شبکه های  اجتماعی ندارند.برخی از خطرات این شبکه ها برای سازمان ها و کارمندان آن ها:

 

  * افشای ناخواسته اطلاعات محرمانه توسط افراد(کارمندان، مشتریان یا هر کدام از افرادی که در تماس با سازمان هستند).

  * افشای عمدی اطلاعات محرمانه که به انگیزه های متفاوت از قبیل سود مالی، شهرت، کلاهبرداری و در معرض خطر قرار دادن هویت صورتمی گیرد.

  * قربانی آزار و اذیت، تهدیدات و مزاحمت ها و دیگر اشکال سوءاستفاده آنلاین شدن.

  * ارتکاب آزار و اذیت، تهدید و مزاحمت و دیگر اشکال سوءاستفاده آنلاین توسط کارمندان.

  * امکان دسترسی به محتواهای نامناسب از طریق اتصال به پست ها و توئیت ها.

  * ایمیل های فیشینگ که شرحی از سایت های شبکه های اجتماعی به افراد می دهند، اما در واقع آن ها را به بازدید از وب سایت های کلاهبرداری تشویق می کنند.

  * پست ها و توئیت هایی که از طرف همکاران، مشتریان، توزیع کنندگان و سایر افراد است، مشوق افراد در تماس با سایت های نامناسب و کلاهبرداری است.

  * کلاهبرداران، سارقان هویت یا هکرها، صفحه و یا حساب افراد را هکمی کنند و یا اطلاعات محرمانه آنان را به سرقت می برند.

  * ممکن است در عکس ها یا پیوست های پیام، نرم افزارهای جاسوسی وجود داشته باشد.

با پیروی از رهنمودهای منطقی زیر می توانید سازمان و کارمندانتان را از این خطرات حفاظت کرده و شبکه های اجتماعی را برای آنان امن تر نمایید. این رهنمودهای ارائه شده علاوه بر امکان استفاده در محیط کار، در زندگی شخصیتان نیز کاربرد دارد.

  * دسترسی به حساب کاربری شبکه های اجتماعی مورد استفاده شرکت را تنها در اختیار افرادی قرار دهید که برای پیشبرد کار به آن نیاز دارند، آموزش های لازم برای استفاده امن از آن شبکه ها را آموزش دهید.
  * سیستم بررسی مداوم از کسانی که دسترسی به حساب های کاربری شبکه های اجتماعی دارند ایجاد کنید و دسترسی کسانی که سازمان شما را ترک کردند خیلی فوری متوقف کنید.
  * اگر دسترسی به یکسری از شبکه ها همانند فیس بوک، توئیتر و غیره مورد نیاز است، دسترسی به انواع دیگر شبکه ها را محدود کنید؛ زیرا اگر نظارت کافی نداشته باشید ممکن است آن ها هدف هک کردن قرار بگیرند.
  * در مورد انتشار هرگونه اطلاعات محرمانه در مورد کار، مدیران و کارمندان و یا مشتریان و پروفایلتان در پست ها و توئیت ها هشیار باشید.
  * از پسوردهای قوی استفاده کنید.
  * بر ایمیل هایی که از طرف رقبای کاری برای شما ارسال می شود، نظارت دقیق داشته باشید؛ همچنین بر پاسخ هایی که به ایمیل ها وپست های شما داده می شود نیز نظارت داشته باشید.
  * یاد بگیرید که چگونه می توانید به شکل صحیحی از این شبکه ها استفاده کنید. از امکانات موجود در حریم شخصی برای محدود کردن دسترسی دیگران به پروفایلتان استفاده کنید و در مورد افرادی که اجازه استفاده از حساب کاربری شبکه هایتان را به            آن ها داده اید محتاط باشید.
  * مطمئن شوید که شما و همکارانتان در مقابل حملات فیشینگ، ویشینگ و دیگر فعالیت های مهندسی اجتماعی که با هدف جمع آوری پسوردهای رسانه های اجتماعی سازمان دهی شده است، ایمن هستید و تحت محافظت قرار دارید.
  * مطمئن شوید که نرم افزارهای اینترنتی و فایروال شما به روز و اثربخش هستند و قبل از آنلاین شدن شما اجرا می شوند.
  * نسبت به مدت زمانی که کارمندان و همکاران شما در سایت های غیر مرتبط با کار می گذرانند آگاه باشید تا بتوانید نظارت بر فعالیت های آنلاین آن ها داشته باشید.

ارسال نظر

کافه داری در ایران و جهان

کافه داری در ایران و جهان

کافی‌شاپ و کافه‌داری در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است و افراد زیادی به کافه‌نشینی یا کافه‌داری می‌پردازند. این صنعت در ایران و جهان، سود بسیاری دارد و افراد از قشر‌های مختلفی جذب آن می‌شوند. آمارهای جهانی نشان می‌دهد صنعت فست‌فود در هر سال رشد ۲ درصدی دارد در حالی که کافی‌شاپ‌ها سالانه بیشتر از ۱۰ درصد رشد می‌کنند. ۵۵ هزار و ۲۰۰ موسسه در این صنعت فعال هستند و کارکنان آن‌ها در سال ۲۰۱۴، به طور متوسط ۱۳ هزار و ۱۳۴ دلار طی یک سال حقوق گرفته‌اند.
مشاهده
08/آذر/1399
ژامبون و دسر ژله با نوشابه

ژامبون و دسر ژله با نوشابه

تا آن جا که همه ما می‌دانیم نوشابه برای رفع عطش و تأمین آب مورد نیاز بدن است، اما ظاهراً استفاده‌های دیگری هم می‌توان از نوشابه داشت که تهیه ژامبون نوشابه‌ای و دسرژله نوشابه از آن جمله است. بگذریم از اینکه بعضی از افراد از نوشابه به عنوان غذا هم استفاده می‌کنند.
مشاهده
08/آذر/1399
تلنگر دختر کلوچه فروش به << جیم ران>>

تلنگر دختر کلوچه فروش به << جیم ران>>

شاید براى شما که در راه رسیدن به اهدافتان بى‌قرار هستید، شنیدن داستان زندگى افراد موفق جذاب باشد.جیم رآن یکی از این افراد است که تنها دو مهارت داشت
مشاهده
08/آذر/1399
تاریخچه «نی» نوشابه

تاریخچه «نی» نوشابه

مردم تمدن هــاي گوناگون از ۷ هزار سال پيش از ني براي نوشيدن استفاده مي کرده اند. با اين حال دو مبتکر در ۱۵۰ سال گذشته شکل اين ني ها را متحول کردند.مورخان دقيقا نمي دانند چه کساني براي اولين بار از لوله يا ني براي نوشيدن استفاده کردند، اما باستــان شناسان نشانه هايي از ني هاي نوشيــدني در گورستان هاي سومري هاي ۳ هزار سال پيش از ميلاد کشف کرده اند. قديمي ترين ني نوشيدني ساخته شده از طلا و لاجورد در يکي از قبرهاي سومري ها پيدا شد.
مشاهده
08/آذر/1399