چه بنوشیم؟

چه بنوشیم؟

05/آذر/1399
نوشیدنی‌های فصل گرما برای رفع عطش و خستگی بسیار مصرف می‌شوند اما آیا در واقع نوشیدنی که شما میل می‌‌کنید مفید است و یا اینکه برخلاف آنچه شما می‌خواهید در بدنتان عمل می‌کند؟ در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست.
اشتراگ گذاری

نوشیدنی‌های فصل گرما برای رفع عطش و خستگی بسیار مصرف می‌شوند اما آیا در واقع نوشیدنی که شما میل می‌‌کنید مفید است و یا اینکه برخلاف آنچه شما می‌خواهید در بدنتان عمل می‌کند؟  در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست. 

 

آب میوه های طبیعی
آب میوه‌های خانگی سرشار از ویتامین هستند. اگر از آب میوه‌های آماده استفاده می‌کنید می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شوند و میزان قند آنها کاهش پیدا کند. با مصرف نوشیدنی‌های 100 درصد طبیعی می‌توانید تشنگی را رفع کرده و سلامتی‌تان را ارتقا دهید. 

اسموتی‌ها
آب موجود در میوه‌ها باعث تأمین آب بدن می‌شوند. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین‌های C و A هستند. 

تخم شربتی
یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانی‌ها که برای رفع تشنگی فوق‌العاده است، تخم شربتی است. شاید باورتان نشود که این دانه‌های ریز 5 تا 6 برابر کلسیم بیشتری از شیر دارند.   
      
نوشیدنی های تگری
حواس‌تان باشد که نوشیدنی‌هایتان را پر از یخ نکنید. این کار باعث ایجاد کرامپ‌های شدید در معده می‌شود. سعی کنید نوشیدنی‌تان حتماً خنک و گوارا باشد اما از مصرف نوشیدنی‌های خیلی خنک و به اصطلاح تگری بپرهیزید چون باعث ایجاد شوک در بدن می‌شوند

سوپ
درست است که سوپ جزو نوشیدنی‌ها و خنک نیست، اما این غذا از سبزیجات زیادی تهیه می‌شود که هر کدام سرشار از آب هستند. سبزیجات حاوی فیبر هستند که برای مقابله با یبوست مفید هستند و مانع از نفخ می‌شوند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سوپ نیز به رفع عطش کمک می‌کند.

 

آب

بدن در هر شرایطی به آب نیاز دارد. فراموش نکنید که در روزهای گرم باید بین 5/1 تا 2 لیتر آب بنوشید و بدانید که هیچ نوشیدنی دیگری جایگزین آب نمی‌شود. این مایه حیات برای عملکرد ارگان‌های بدن لازم و ضروری است. چون علاوه بر اینکه باعث جریان خون می‌شود سلول‌های بدن را نیز احیا می‌کند.

 

چای و قهوه  
در گرمای شدید هوا نوشیدن قهوه یا چای زیاد توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه این نوشیدنی‌ها خواص دیوروتیک دارند؛ البته مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان متعادل مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر چای یا قهوه جزو نوشیدنی‌های مورد علاقه شماست بهتر است در گرمای زیاد آنها را به صورت ولرم میل کنید تا حرارت بدنتان را بیشتر نکنند.

 

آب نارگیل حاوی خواص فوق العاده‌ای است. لازم است که برنامه‌ریزی غذایی درستی داشته باشید و این قبیل نوشیدنی‌ها را نیز مصرف کنید. این نوشیدنی خنک و کم‌شیرین یکی از جایگزین‌های مناسب برای آب است که علاوه بر لذت بردن از طعم آن می‌توانید آب بدن‌تان را نیز به خوبی تأمین کنید. 

 

شیر کاکائو
شیر کاکائو در فصل گرما و به خصوص بعد از فعالیت‌های بدنی زیاد توصیه می‌شود. با مصرف این نوشیدنی مفید علاوه بر دریافت میزان قابل توجهی آب از پروتئین و کلسیم نیز بهره‌مند می‌شوید. با این حال حواستان باشد که شیر کاکائو را زیاد شیرین نکنید و در مصرف آن دچار افراط نشوید.

ارسال نظر

دانه های ریز و این همه خاصیت

دانه های ریز و این همه خاصیت

تخم شربتی همان دانه‌های ریز خوراکی و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارد. از زمان‌های قدیم آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه‌ها به همراه ذرت به عنوان ماده غذایی استفاده می‌کردند. سالیان سال است که مردم مکزیک به خواص مقوی این دانه‌های ریز پی برده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.
مشاهده
05/آذر/1399
سلامتی هدیه زمزم

سلامتی هدیه زمزم

ماءالشعير استار نوشابه‌اي طبيعي تهيه شده از عصاره مالت، رازک و آب گازدار است که در دو نوع ساده وطعم‌دار (سيب، ليمو، استوايي، انار، آناناس، هلو) موجود است؛ ازمرغوب‌ترين مالت جو تهيه و با مدرن‌ترين تجهيزات توليد و بسته‌بندي مي‌شود. در توليد اين محصول از هيچ نگهدارنده‌اي استفاده نشده است.
مشاهده
05/آذر/1399
خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل)

خواص فوق العاده ماءالشعیر (آبجوبدون الکل) این واضح است که مصرف موادغذایی سالم در سلامت جسمی هر فردی تاثیر دارد؛ از جمله بعضی غذاها بر سلامت بافت مو تاثیر دارند، مثلا غذاهای حاوی پروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم. یکی از غذاهای مهم برای داشتن موهای زیبا مواد حاوی اسیدهای چرب است که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویا دیده می‌شود. وجود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضدالتهابی می‌تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد....
مشاهده
05/آذر/1399
در سفر آب بنوشید

در سفر آب بنوشید

تعطيلات، فرصت خوبي براي فراغت، تفريح و البته سفر است. براي سپري کردن يک سفر خوب، جدا از برنامه‌ريزي‌هاي لازم، مراقبت از سلامتي نيز اهميت زيادي دارد چرا که حتي يک بيماري ساده ممکن است برنامه سفر و تعطيلات را به هم بزند يکي از روش‌هاي پيشگيري از بيماري و حفظ سلامتي، کنترل چرخه آب در بدن و مصرف درست مايعات خواهد بود. رعايت اين مسئله به‌خصوص براي افرادي که در سفر به سر مي‌برند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ چرا که کليه‌ها براي دفع سموم بدن و پاک کردن مجاري ادرار در روز به آب کافي نياز دارند و از طرف ديگر، خوردن و نوشيدن موادغذايي مختلف طي سفر، احتمال ابتلا به بيماري‌ها را افزايش مي‌دهد.
مشاهده
05/آذر/1399