یک کارمند خوب و حرفه ای را نباید از دست داد

یک کارمند خوب و حرفه ای را نباید از دست داد

یک کارمند خوب و حرفه ای را نباید از دست داد

08/آذر/1399
یک کارمند پر بازده کسی است که بیشترین ارزش را برای کسب و کار و همچنین مشتریان شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین به نفع شماست برای راضی نگه داشتن آنها و حفظ مشارکتشان در دراز مدت، هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
اشتراگ گذاری

توصیه هایی برای حفظ کارمندان پر بازده 

یک کارمند پر بازده کسی است که بیشترین ارزش را برای کسب و کار  و همچنین مشتریان شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین به نفع شماست برای راضی نگه داشتن آنها و حفظ مشارکتشان در دراز مدت، هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

 

* آنها را سرگرم نگه دارید
از جمله عواملی که کارمندان پر بازده شما را از بقیه متمایز می‌کند هوش، کنجکاوی و فعال بودن آنها است. اینگونه افراد همیشه به دنبال انجام کارهای جدید و جالب هستند. با محول کردن جریانی مداوم از کارها و پروژه‌های جذاب و جالب، این نیاز آنها را برطرف کنید. 

* اجازه دهید دیده شوند
هر کسی دوست دارد وقتی کار خوبی برای سازمان خود انجام می‌دهد، این کار به رسمیت شناخته شود. بهترین کارمندان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با دعوت از آنها برای سخنرانی در برابر هیئت مدیره، یا رهبری تیم‌های حرفه ای و یا شرکت در جلسات خارج از شرکت، این اجازه را به آنها بدهید که خودشان را نشان دهند. همچنین  آنها را به ارتباط گرفتن با سایر کارمندان حرفه ای سازمان و همکاری با آنها در پروژه‌های مشترک و سپس ارائه نتایج حاصل به تیم اجرایی تشویق کنید.

* برای آنها مربی در نظر بگیرید
کارمندان شما با بهره مندی از راهنمایی‌ها و توصیه‌های مربی کاربلدی که می‌تواند ارتباطات خوبی نیز در اختیارشان قرار دهد به بهترین نحو منتفع خواهند شد و در نتیجه در سازمان و کار خود مشارکت بیشتری نشان خواهند داد. اما در انتخاب این راهنما باید خیلی دقت شود. از کارمندان پر سابقه تر و با تجربه تری استفاده کنید که به دمخور شدن با جوانها علاقه دارند و از راهنمایی و حمایت آنها لذت می‌برند.

* به آنها مسئولیت، و سپس پاداش بدهید
کارمند شما هرچه توان بیشتری داشته باشد، با درگیر شدن در چالش‌های کاری، شکوفا تر خواهد شد. با وجود اینکه ممکن است گاهی مرتکب اشتباهی شود یا حتی شکست بخورد، در محول کردن امور مهم به آنها تردید نکنید.
 شما می‌توانید مسئولیت یک طرح جدید مشتریان را به کارمندان پر بازده خود بسپارید، به آنها نقش رهبری تیم‌های مشترک را بدهید و یا آنان را به کلید زدن یک شرکت جدید در حوزه تازه‌ای از فعالیت شرکت خود بگمارید و خیالتان از عملکرد خوب آنها راحت باشد.

* مسیر مشخصی برای رشد و ارتقای کارکنان خود ایجاد کنید
ضروری است کارکنان شما بدانند برای رشد و ارتقا مسیر مشخصی پیش رویشان قرار دارد. آنها اگر در سازمان شما آینده ای برای خود متصور نباشند، یا اگر فکر کنند پیشرفتشان در آنجا بیش از اندازه طول می‌کشد، به دنبال فرصت‌های خروج از سازمان شما خواهند گشت.

 * زمان بگذارید و چارچوبی برای ارتقای کارکنان خود مشخص کنید.
در نظر داشته باشید هیچ وقت نباید حتی یک کارمند خوب و حرفه ای را از دست داد. برای شناسایی پر بازده ترین کارمندان خود نقطه سرآغازی در نظر بگیرید و سپس برای حفظ آنها، به صورت مستمر قدم‌های عملی بردارید.

ارسال نظر

مدیران کاربلد+کارکنان مسئولیت پذیر=سازمان بهره ور

مدیران کاربلد+کارکنان مسئولیت پذیر=سازمان بهره ور

در تعيين عوامل مؤثر بر بهره‌وري نظرات متفاوتي وجود دارد و هر يك از دانشمندان و صاحبنظران عواملي را به عنوان عامل مؤثر مشخص كرده‌اند، اما به اجمال مي‌توان ‌مي‌گفت، عواملي چون آموزش شغلي مستمر مديران و كاركنان، ارتقاي انگيزش ميان كاركنان براي كار بهتر و بيشتر، ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي بروز خلاقيت مديران و كاركنان، برقراري نظام مناسب پرداخت مبتني بر عملكرد و برقراري نظام تنبيه و تشويق، وجدان كاري و انضباط اجتماعي، تحول در سيستم و روش‌ها نقشي حساس و كليدي دارند. علاوه بر اين، تقويت حاكميت و تسلط سياست‌هاي سازمان بر امور و صرفه‌جوئي به عنوان وظيفه ملي در بهره‌وري مؤثر است.
مشاهده
08/آذر/1399
نبرد نوشابه ها

نبرد نوشابه ها

سال 1886، آغازگر ورود نوشیدنی‌هایی به بازار است که بعدها زمینه‌ساز تولد نوشابه‌های گازدار می‌شد. اولین کسی که در این عرصه شروع به فعالیت کرد، «جان پم برتان» بود که یک نوشیدنی با برند pemberton’s French wine of cola به بازار عرضه کرد. نوشابه‌ای با قیمت 5 سنت که فقط در روز 9 شیشه از آن فروخته می‌شد. نوشیدنی با الکل که البته بعدها شکر جایگزین الکل شد. این نوشابه مدتی بعد از نام قبلی به برند coca-cola تغییر یافت. پم برتان دو سال بعد از دنیا رفت و نتوانست نفوذ نوشابه‌اش را در میان توده مردم ببیند. آساگریگز، همکار و موسس تجاری پم برتان حق تولید این نوشابه را خرید و در سال 1892 به طور رسمی شرکت و کارخانه coca-cola را تأسیس کرد.
مشاهده
08/آذر/1399
قوطی های فولادی در سودای بازگشت

قوطی های فولادی در سودای بازگشت

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قوطی‌های نوشابه از آلومینیوم ساخته می‌شود. دلیل آن هم قیمت کمتر، بازیافت آسان‌تر و سبک‌تر‌بودن وزن قوطی‌ها و هزینه حمل و نقل آن‌ها است.۳۰ سال پیش بیشتر قوطی‌ها از فولاد قلع اندود ساخته می‌شد که سنگین بودند، به آسانی سوراخ می‌شدند و محتویات درون آن‌ها بو و مزه فلز به خود می‌گرفت، تنها امتیاز این قوطی‌ها از نظر زیست محیطی زنگ زدن و از بین رفتن آهنی بود که فولاد از آن ساخته می‌شد. اکنون شرکت‌های فولادسازی امکانات تولید را بهبود بخشیده‌اند و تصور می‌کنند که می‌توانند با بازار مصرف قوطی‌های آلومینیومی به رقابت برخیزند. این شرکت‌ها اکنون می‌توانند قوطی‌های فولادی خیلی نازک‌تر تولید کنند و چون بهای آلومینیوم افزایش یافته است، ساختن قوطی‌های فولادی در عمل ارزان‌تر تمام می‌شود.
مشاهده
08/آذر/1399
با PET هم پول دربیاورید و هم به محیط زیست کمک کنید

با PET هم پول دربیاورید و هم به محیط زیست کمک کنید

PET (اپلي اتيلن ترفتالات) از پليمرهايي است که براي ساخت بطري‌هاي پلاستيکي نوشابه از آن استفاده مي‌شود. پلي اتيلن ترفتالات يکي از مواد بي خطر به شمار مي رود و شماره “1” روي بطريهاي آب نيز بيانگر همين موضوع است. اين دسته از پلاستيک ها، نوعي از رزين هاي پليمري ترمو پلاستيک است که کاربردهاي مفيدي در زمينه هاي متفاوت از جمله، توليد الياف مصنوعي، و ظروف بسته بندي مواد غذايي و ساير موارد ترموفرمينگ دارد. و اين ماده برخلاف نام علمي اش، حاوي پلي اتيلن نيست.
مشاهده
08/آذر/1399